Proces zakupu domu

Poznaj przebieg zakupu domu krok po kroku

Zdecydowałeś się na zakup domu lub mieszkania i chcesz wiedzieć, jaka czeka Cię droga, nim będziesz mógł w pełni cieszyć się swoim nowym lokum? Dobrze trafiłeś – stworzyliśmy dla Ciebie „mapę podróży” do Twojego wymarzonego domu! Dowiesz się z niej, od czego zacząć i jak dobrze przygotować się do podróży oraz co czeka Cię na każdym jej etapie. Dzięki temu zawsze będziesz wiedział, gdzie jesteś i nigdy się nie zgubisz. Krok po kroku przeprowadzimy Cię przez proces zakupu domu i podpowiemy najlepsze rozwiązania. Gotowy na pierwszy krok?

CMS
CMS
1 Krok

Konsultacja z przedstawicielem biura sprzedaży

Zakup mieszkania to życiowa decyzja i wybór na lata. Warto się do niego dobrze przygotować i skorzystać z profesjonalnego wsparcia. Nasi opiekunowie handlowi pomogą Ci sprawnie i szybko znaleźć i wybrać Twój wymarzony dom lub mieszkanie.

  • Przygotuj się – to pomoże Ci znaleźć idealny dom dla siebie. Dom to nie tylko mury. To przede wszystkim ludzie. Zacznij więc od pytania, o to, kto i jak długo ma w nim mieszkać. Przygotuj listę najważniejszych oczekiwań względem lokalu (lokalizacja, rodzaj zabudowy/kondygnacja, powierzchnia, ogródek/balkon, etc.). Aktualne oferty naszych inwestycji znajdziesz w zakładce "Inwestycje" na stronie www.novisa.pl.
  • Skontaktuj się z nami i umów na spotkanie z naszym przedstawicielem. Skontaktuj się z nami bezpośrednio w biurach sprzedaży: Warszawa Białołęka, ul. Brzeziny 6, Nowa Wola, ul. Ignacego Krasickiego 126 lub Łódź, ul. Pabianicka. Opiekunowie handlowi dostępni są od poniedziałku do piątku w godzinach 10:00-18:00 oraz w sobotę w godzinach 10:00-15:00. Przed spotkaniem zadzwoń 22/545 70 20. Opiekun handlowy przygotuje listę odpowiednich lokali.
  • Spotkajmy się! Podczas spotkania opiekun handlowy zaprezentuje Ci inwestycje i ich lokalizacje, przedstawi lokale spełniające Twoje wymagania, pokaże wizualizacje, rzuty, plany i inne materiały, a następnie pomoże w wyborze domu/mieszkania.

WARTO WIEDZIEĆ: Możesz skorzystać z bezpłatnej, 3-dniowej rezerwacji ustnej na maksymalnie 3 lokale. Osoby, które dokonały rezerwacji przed Tobą, mają pierwszeństwo decyzji o zakupie.

Podpisanie umowy rezerwacyjnej, opłata rezerwacji
CMS
2 Krok

Podpisanie umowy rezerwacyjnej, opłata rezerwacji

Umowa rezerwacyjna to pisemne potwierdzenie chęci zakupu domu/mieszkania. Podpisując umowę rezerwacyjną, zyskujesz pewność, że lokal nie zostanie sprzedany innej osobie.

Umowę rezerwacyjną możesz podpisać w naszym biurze sprzedaży, w szczególnych sytuacjach możesz również przesłać skan podpisanego dokumentu na adres e-mail swojego opiekuna handlowego. Wypełniony wzór otrzymasz od niego na maila.

Wysokość opłaty rezerwacyjnej wynosi 3000 zł. Warunki rezerwacji dla danej inwestycji przekaże opiekun handlowy.

Opłatę rezerwacyjną wnosisz we wskazanym w umowie rezerwacyjnej terminie na podane konto. W opisie przelewu wpisz nazwę osiedla, numer lokalu oraz nazwisko nabywcy lub nabywców lokalu.

TO WAŻNE: Opłata rezerwacyjna wchodzi w poczet ceny mieszkania.

CMS
3 Krok

Proces kredytowy, umowa deweloperska

Po spotkaniu z opiekunem handlowym możesz dodatkowo skorzystać z bezpłatnej porady eksperta finansowego naszej partnerskiej firmy, który przedstawi Ci procedury kredytowe i wstępnie oszacuje możliwości kredytowe. Ekspert finansowy będzie Cię wspierał przez cały proces wnioskowania o kredyt. Dzięki jego pomocy oszczędzisz czas potrzebny na porównanie ofert banków, czy skompletowanie dokumentacji oraz zyskasz pewność, że zostanie wynegocjowana z bankiem najlepsza oferta.

W czasie spotkania ekspert finansowy przedstawi i omówi oferty kredytowe. Wspólnie wybierzecie 3 banki oferujące najlepsze warunki.

Opiekun handlowy przygotuje wszystkie niezbędne do kredytu hipotecznego dokumenty, a następnie, w Twoim imieniu, prześle je do banku.

Po otrzymaniu decyzji kredytowych ekspert finansowy przeanalizuje z Tobą oferty banków, będzie też w Twoim imieniu negocjował warunki umowy kredytowej. Po tym, jak wybierzesz tę najbardziej atrakcyjną, ekspert umówi Cię na podpisanie umowy. Umowę kredytową podpiszesz bezpośrednio w banku.

Zaraz po otrzymaniu wstępnych pozytywnych decyzji kredytowych podpiszesz też umowę deweloperską w formie aktu notarialnego na wybrany przez Ciebie lokal.

Zmiany lokatorskie, płatność zgodnie z harmonogramem
CMS
4 Krok

Zmiany lokatorskie, płatność zgodnie z harmonogramem

Po podpisaniu umowy deweloperskiej rozpoczniesz spłacanie rat kredytowych z ubezpieczeniem pomostowym, a po dokonaniu wpisu o ustanowieniu zabezpieczenia hipotecznego do księgi wieczystej – docelowych rat. To też moment, w którym możesz dopasować swój wymarzony dom lub mieszkanie, tak, by jeszcze lepiej pasowała do potrzeb Twoich i Twojej rodziny.

Chęć dokonania zmian lokatorskich możesz zgłosić w ciągu 14 dni od zawarcia umowy deweloperskiej. Dla Twojej wygody tę usługę oferujemy bezpośrednio w naszym biurze. To tu, po wcześniejszej rezerwacji terminu, spotkasz się bezpośredniego ze specjalistą ds. zmian lokatorskich. Na spotkanie przyjdź z załącznikami technicznymi lokalu. Wcześniej odręcznie nanieś na załącznik planowane zmiany.

Szczególne warunki zmian lokatorskich opisuje ich Procedurę zmian lokatorskich, Określa ona terminy oraz procesy weryfikacji i akceptacji zmian. Powinieneś otrzymać ją od swojego opiekuna. Procedurę możesz również znaleźć tutaj: www.novisa.pl/wykonczenia/

CMS
CMS
5 Krok

Pozwolenie na użytkowanie, odbiór kluczy

Zanim będziemy mogli przekazać Ci klucze, musimy dopełnić wszystkich formalności prawnych. Lokal odebrać musi m.in. straż pożarna i inspekcja sanitarna, a następnie nadzór budowlany. Po odbiorze budynków i uzyskaniu pozwolenia na użytkowanie możliwy jest odbiór lokali przez klientów.

  • Odbiór lokalu poprzedzony jest przedodbiorem w terminie uzgodnionym z kierownikiem budowy. Oglądając lokal, możesz dokonać pomiarów, które pomogą Ci zaplanować zakup mebli i materiałów wykończeniowych. Na przedodbiorze możesz również zgłosić uwagi do lokalu, kierownik budowy przekaże Ci właściwy protokół. UWAGA: przedodbiór nie jest równoznaczny z odbiorem właściwym lokalu (!).
  • Po uzyskaniu pozwolenia na użytkowanie lokalu zaprosimy Cię listownie na jego odbiór. Upewnij się, że masz w pełni uregulowaną płatność za lokal, jak również ewentualne opłaty za zmiany lokatorskie/odsetki.
  • Umów się na odbiór swojego lokalu z osobą wskazaną w otrzymanym zawiadomieniu. Kontakt z działem obsługi klienta (po sprzedażowej): 22/487 16 76 [email protected]
  • W czasie odbioru towarzyszyć Ci będzie nasz przedstawiciel oraz kierownik budowy. Podczas odbioru będziesz mógł zgłosić ewentualne usterki, które zostaną ujęte w protokole.
  • Wpisane do protokołu usterki weryfikujemy w ciągu 14 dni od odbioru, a te uznane naprawiamy w ciągu 30 dni.
  • Podczas odbioru przekażemy Ci dokumentację budowlaną wraz z certyfikatami. Otrzymasz również klucze do okien, pomieszczeń przynależnych i części wspólnych. Przekażemy Ci także progi wejściowe do lokalu.
  • Podpiszesz ważne dokumenty (między innymi instrukcję użytkowania lokalu) oraz uzyskasz informacje na temat administratora osiedla, zarządcy terenów wspólnych, wysokości czynszu. Przekażemy Ci umowy na media i omówimy zawartość teczki odbiorowej. Wypełnisz również deklarację śmieciową.
  • Na zakończenie podpiszesz protokół odbioru lokalu. Wpiszemy tu wszystkie zamontowane w lokalu numery liczników mediów oraz ich stan. Pamiętaj, że od momentu podpisania protokołu, naliczany jest czynsz i opłaty administracyjne za lokal.
Umowa przeniesienia własności
CMS
6 Krok

Umowa przeniesienia własności

Od wprowadzenia się do wymarzonego domu/mieszkania dzieli Cię już tylko podpis na umowie przeniesienia własności. Posiadanie tytułu własności daje właścicielowi możliwość swobodnego zarządzania domem lub mieszkaniem.

  • Umowa podpisywana jest w obecności notariusza i ma formę aktu notarialnego. Termin zawarcia umowy przenoszącej własność podajemy Ci w podpisanej wcześniej umowie deweloperskiej.
  • Umowę podpiszesz po wcześniejszej rezerwacji terminu w naszym biurze sprzedaży/w siedzibie notariusza.
  • Na podstawie umowy przeniesienia własności wyodrębniona zostaje własność lokalu - sąd zakłada jego księgę wieczystą, wpisując Ciebie jako właściciela. Numer księgi otrzymasz listem poleconym. Nabywasz pełne prawa do domu/mieszkania i stajesz się jego właścicielem.

NIE ZAPOMNIJ! Jeśli zakup lokalu finansowany był kredytem hipotecznym, udaj się do banku z księgą wieczystą, aby zmniejszyć miesięczne opłaty.

 

To już koniec! Przeszedłeś całą drogę i właśnie oficjalnie stałeś się właścicielem swojego wymarzonego domu/mieszkania! Dziękujemy Ci, że zdecydowałeś się wybrać w tę podróż w towarzystwie Novisa Development.

 

WARTO WIEDZIEĆ: W Novisa Development troszczymy się o Ciebie również po sfinalizowaniu umowy przeniesienia własności i przekazaniu lokalu:

  • Wykończenie wnętrz. Jeśli chcesz, możesz skorzystać z usług naszej partnerskiej pracowni architektury wnętrz, która pomoże Ci w wykończeniu Twojego domu lub mieszkania. O szczegółach współpracy dowiesz się ze strony: novisa.pl/wykonczenia/
  • Rabaty w sklepach budowlanych. Materiały wykończeniowe kupisz w sklepach budowlano-dekoracyjnych sieci Leroy Merlin Polska oraz OBI, gdzie otrzymasz 10% jednorazowego rabatu. Bon rabatowy otrzymasz przy odbiorze lokalu.
  • Usuwanie usterek. Jeśli zauważysz usterki, zgłoś je przez formularz zgłoszeniowy dostępny w zakładce „O nas” – Panel klienta na stronie www.novisa.pl. W ciągu 14 dni odpowiemy na zgłoszenie i poinformujemy o terminie usunięcia usterki.
  • Przez 5 lat od momentu odbioru możesz zgłaszać wady, które ujawnią się w trakcie korzystania z lokalu. Usuniemy je na podstawie obowiązującej rękojmi. Uwaga: nie dotyczy to usterek związanych z pracami ekip wykończeniowych klientów.

Kontakt Sprzedaż

Skontaktuj się z nami

Białołęka

Biuro sprzedaży

Brzeziny 6
03-256 Warszawa

  • CMS

    (22) 545 70 20

  • CMS

    10:00 - 18:00 (pn - pt)

    10:00 - 15:00 (sob)

  • CMS
CMS Wytycz trasę

Nowa Wola

Biuro sprzedaży

Ignacego Krasickiego 126
05-500 Nowa Wola

  • CMS

    (22) 545 70 20

  • CMS

    10:00 - 18:00 (pn - pt)

    10:00 - 15:00 (sob)

  • CMS
CMS Wytycz trasę

Obsługa posprzedażowa -  Biuro obsługi klienta